sobota, 28 grudnia 2013

Instalacja sterownika centralnego zamka na pilota

Witam. Pokażę wam jak sobie poradziłem z instalacją sterownika do centralnego zamka.
Wcześniej miałem tylko centralny zamek na kluczyk. Więc teraz postanowiłem zmontować piloty.

Dostałem pod choinkę sterownik centralnego zamka Master Car ZX 700. Koszt około 70 zł
Instalowałem w moim samochodzie Toyota Celica VI. Więc u was może znajdować się w innym miejscu pudełko od zamka centralnego.

A wszystko zrobiłem tak:

1. Znalazłem pudełeczko (skrzyneczkę) zamka centralnego , która znajduje się po prawej stronie pod kierownicą. Zlokalizowałem ją poprzez nasłuchiwanie pstryknięć gdy zamykam i otwieram drzwi.

2. Od sterownika czarny kabel zlutowałem z pomarańczowym oraz pomarańczowo-czarnym oraz wszystkie te kable podłączyłem do masy (minusa) karoserii.

3. Znalazłem (dzięki miernikowi) w kostce przy skrzynce zamka centralnego zasilanie + 12V. Podpiąłem tam czerwony kabel ze sterownika. Nie ucinałem żadnych kabelków, tylko we wtyczce z drugiej strony wbiłem miedziany drucik i drucik podłączyłem do kabelka czerwonego.

4. Znalazłem (dzięki miernikowi) w kostce przy skrzynce zamka centralnego sterowanie siłowników zamka centralnego. Miernik czarny do masy i czerwonym szukałem napięcia przy zamykaniu i otwieraniu zamka. Gdy zwierało wtedy wiadomo było który kabel jest do zamknięcia a który do otwierania.

5. Więc wbiłem od tyłu do wtyczki miedziane druciki tak jak to wcześniej było, i podłączyłem do białego koloru i biało-czarnego ze sterownika i zaizolowałem.

6. Niepotrzebne kabelki zwinąłem wraz z tymi używanymi, jak były za długie tak aby ich długość była optymalna.

7. Sterownik przykleiłem taśmą dwustronną dołączoną do zestawu do skrzynki centralnego zamka. Kabelki spięte gdzieś tam do środka włożyłem, a antenkę na zewnątrz




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz