czwartek, 10 kwietnia 2014

Advertising in the mail and traffic exchange

STAG Autogas Systems Ważne Informacje


Samochodowa instalacja gazowa LPG jest alternatywnym źródłem zasilania układu napędowego w paliwo gazowe. Gaz w stanie ciekłym (LPG czyli propan - butan) pod ciśnieniem ok. 10 barów, wypływa ze zbiornika poprzez wielozawór i przewodem ciśnieniowym zostaje poprowadzony do komory silnika, gdzie przez elektrozawór dostaje się do reduktora ciśnienia. Reduktor - parownik zmniejsza ciśnienie gazu do ok. 2 barów i dzięki temu następuje zmiana stanu skupienia z ciekłego na gazowy.
Aby taka zmiana była możliwa, reduktor jest dodatkowo ogrzewany płynem chłodniczym silnika auta. Następnie gaz przez filtr fazy gazowej dostaje się do wtryskiwaczy, których wylot jest skierowany w miejscu bliskim wylotowi wtryskiwaczy benzyny. Po przełączeniu na zasilanie silnika gazem wtryskiwacze wtryskują gaz do silnika synchronicznie, w stosunku do teoretycznego wtrysku benzyny. Całością sterowania zarządza mikroprocesorowy sterownik wtrysku gazu STAG
Sterowniki wtrysku gazu we wszystkich wariantach linii 5TAG-SOO, STAG-4, BTAG-30D są wyposażone w autorskie oprogramowanie AC SA Sterowniki kontrolują czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych i wprowadzają niezbędne korekty wymagane przy zmianie sposobu zasilania auta. Całość procesu odbywa się synchronicznie ze sterowaniem wtrysku benzyny przez komputer auta, co daje gwarancję stałej kontroli systemu nad warunkami pracy silnika, emisją spalin i zapewnia optymalne warunki pracy katalizatora spalin. Taki sposób sterowania wtryskiem gazu, optymalnie wykorzystuje algorytmy sterowania nowoczesnych komputerów benzynowych, wyposażonych w systemy diagnozy OBD i nie powoduje konfliktów między systemami.




IV. Obsługa i eksploatacja samochodu z układem sterującym we wszystkich wariantach linii: STAG-200, STAG-4, STAG-3DO


OBSŁUGA PRZEŁĄCZNIKA BENZYNA/GAZ.
1. Opis przełącznika Benzyna/Gaz
Jedynym elementem służącym do komunikacji kierowcy ze strownikiem STAG jest przełącznik Benzyna/Gaz (B/G).
® Wskaźnik poziomu gazu - wskazuje poziom gazu w zbiorniku LPG.
Poziom rezerwy sygnalizowany jest świeceniem czerwonej diody, cztery zielone diody oznaczają stopień napełnienia zbiornika.
(g) Dioda sygnalizacyjna - wskazuje tryb pracy instalacji LPG:
   wygaszona (tryb BENZYNA) - informacja, że silnik zasilany jest benzyną,
  wolno miga (tryb AUTO) - silnik uruchamia się na benzynie, a po osiągnięciu ustawionych parametrów układ przełączy się automatycznie na zasilanie LPG,
   szybko miga (tryb AWARYJNY) - np. brak gazu, usterka instalacji LPG; silnik zasilany jest benzyną
   świeci (tryb GAZ) - silnik zasilany jest gazem.



2,   Programowanie rodzaju paliwa.
*» Sterownik w trybie BENZYNA:
-  wyłączyć stacyjkę,
-  włączyć zapłon bez uruchamiania silnika,
-  naciskać przycisk B/G do momentu gdy dioda sygnalizacyjna zgaśnie,
-  wyłączyć stacyjkę.
Uwaga: Silnik zasilany będzie tylko benzyną Sterownik w trybie AUTO:
-  wyłączyć stacyjkę,
-  włączyć zapłon bez uruchamiania silnika,
-  naciskać przycisk B/G do momentu gdy dioda sygnalizacyjna zacznie migać,
-  wyłączyć stacyjkę.
Uwaga: Każde kolejne uruchomienie silnika będzie się odbywać w trybie AUTO
3.   Informacyjne sygnały dźwiękowe generowane przez przełącznik B/G
-  trzy krótkie sygnały dźwiękowe i jeden długi - błąd sterownika,
-  trzy krótkie sygnały dźwiękowe - brak gazu w zbiorniku.
Uwaga: Wskaźnik poziomu gazu pokazuje aktualny poziom gazu w zbiorniku po przełączeniu zasilania silnika na gaz, ze względu na dużą bezwładność gazu w zbiorniku, oraz możliwości techniczne układu pomiarowego,
diody pełnego wskazania mogą gasnąć nieproporcjonalnie do faktycznego stanu gazu, a wskazanie rezerwy należy traktować jako orientacyjne.
IV. Obsługa i eksploatacja samochodu z układem sterującym we wszystkich wariantach linii: STAG-S0Q, stag-4, stag-300
Awaryjne uruchomienie silnika na gazie:
-  przycisnąć B/G przy wyłączonej stacyjce,
-  trzymając wciśnięty B/G uruchomić silnik.
UWAGA! Uruchomienie awaryjne jest możliwe tylko przy dodatnich temperaturach powietrza i prawidłowym montażu instalacji linii STAG-SOO, STAG-4, STAG-300 Po uruchomieniu awaryjnym należy odczekać, aż silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy!
W przeciwnym wypadku może dojść do zamarznięcia reduktora i nawet do uszkodzenia silnika!
Objawy wyczerpania gazu:
-  dźwiękowy - trzy krótkie sygnały,
miganie DIODY SYGNALIZACYJNEJ, obok przycisku B/G.


warunkiem bezpiecznej eksploatacji instalacji gazowej jest systematyczna kontrola stanu technicznego: reduktora, zaworów, połączeń przewodów i wymiana filtrów, w ramach Okresowych Przeglądów Obsługowych, dokonywanych w warsztatach posiadających uprawnienia do montażu samochodowych instalacji gazowych,
w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieszczelności instalacji gazowej należy zakręcić zawory znajdujące się w plastikowej obudowie zbiornika lub pod pokrywą wewnątrz zbiornika gazu i udać się do uprawnionego warsztatu,
zbiornik gazowy powinien być zabezpieczony np. przed przedmiotami mogącymi przesuwać się po podłodze bagażnika oraz innymi uszkodzeniami mechanicznymi. Należy pamiętać że samochód z instalacją gazową ma ładowność pomniejszoną o ciężar zbiornika,
garaż pojazdu z instalacją gazową powinien być odpowiednio wentylowany, a wyloty wentylacyjne powinny się znajdować w najniższym punkcie garażu, wynika to z faktu, iż propan-butan jest cięższy od powietrza i gromadzi się przy podłożu,
zabrania się przeprowadzania prób rozruchu pojazdu na gazie bez użycia rozrusznika np. poprzez holowanie,
zbiornik benzyny powinien być zawsze napełniony w minimum 1/4 swej pojemności aby nie doszło do uszkodzenia pompy benzyny,
zaleca się sprawdzanie działania benzynowego systemu paliwowego co 5000 km, w tym celu należy przejechać samochodem na benzynie dystans ok. 100 km w różnych warunkach
drogowych.


samodzielnych napraw i regulacji instalacji gazowej, lokalizacji nieszczelności za pomocą płomienia, przepełniania zbiornika powyżej 80% objętości, podgrzewania zbiornika,
■» eksploatacji instalacji po stwierdzeniu nieszczelności lub innej awarii.


Przeglądy okresowe - pozwalają nie tylko na zwiększenie trwałości i niezawodności samochodowej instalacji gazowej, ale również na zmniejszenie kosztów utrzymania jej poprawnego działania. Przeglądy te nie zastępują przeglądów okresowych przewidzianych przez producenta samochodu i powinny być wykonywane niezależnie z wymaganą przez niego częstotliwością. W ramach przeglądów okresowych dokonywana jest kontrola połączeń przewodów ciśnieniowych, wymiana filtra gazu płynnego i fazy lotnej (nie dotyczy przeglądu po 1000 km), odczytanie parametrów pracy programem diagnostycznym.
Pierwszy przegląd - jest to pierwszy przegląd okresowy po przejechaniu 1000 (± 100 km) od zamontowania instalacji.Wykonuje go bezpłatnie warsztat, który dokonał montażu samochodowej instalacji gazowej.
Przegląd okresowy - kolejne przeglądy okresowe są wykonywane odpłatnie i powinny być dokonywane co 10 000 km (± 500 km) lub co 12 miesięcy (± 1 miesiąc) /w zależności co nastąpi wcześniej/ przez warsztaty posiadające uprawnienia do montażu samochodowych instalacji gazowych.




1. Podstawą skorzystania z uprawnień gwarancyjnych jest posiadanie oryginału prawidłowo wypełnionej książki gwarancyjnej oraz oryginału wyciągu ze świadectwa homologacji sposobu montażu.
2. Gwarantem w stosunku do Klienta jest warsztat montujący instalację, który wykonuje usługi związane z gwarancją:
-    elektroniki STAG i części mechanicznych (reduktor i wtryskiwacze) produkowanych przez AC SA ujawnione w okresie 24 miesięcy od daty instalacji bez limitu kilometrów, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji (data produkcji
i instalacji jest zapisana w pamięci sterownika, w przypadku części mechanicznych data produkcji znajduje się na plombie gwarancyjnej),
-    elektroniki STAG oznaczonej jako „STAG-4 QBDX i „STAG-4 QBDX BASIC" produkowanej przez
AC SA ujawnione w okresie 48 miesięcy od daty instalacji bez limitu kilometrów, lecz nie dłużej niż 60 miesięcy od daty produkcji (data produkcji i instalacji jest zapisana w pamięci sterownika),
-    części mechanicznych innych producentów (reduktor i wtryskiwacze) kupionych od AC SA wraz z elektroniką STAG ujawnione w okresie 12 miesięcy od daty instalacji, nie dłużej jednak niż 24 miesiące od daty produkcji (znajdującej się na plombie gwarancyjnej).
3. Stroną zobowiązaną do wykonania bezpłatnych usług związanych z gwarancją jest warsztat, który zamontował przedmiotową instalację.
4. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
Zasady gwarancji
1. Gwarancja dotyczy dobrego funkcjonowania samochodowej instalacji gazowej w pojeździe w którym została zamontowana i obowiązuje wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Wady produkcyjne elementów instalacji AC SA powinny zostać usunięte, a niesprawne elementy instalacji naprawione w ciągu 30 dni od daty pisemnego zgłoszenia awarii w zakładzie, który ją zamontował.
3. Za usterki i uszkodzenia wynikające z wadliwego montażu AC SA nie ponosi odpowiedzialności.
4. Utrata uprawnień gwarancyjnych następuje w przypadku:
-    niedotrzymania terminu okresowych przeglądów,
-    uszkodzeń mechanicznych elementów instalacji,
-    naruszenia plomb lub zewnętrznych elementów regulacyjnych,
niestosowania się do zaleceń zawartych w instrukcji obsługi.


5, Wadliwy element instalacji AC SA powinien zostać dostarczony do Działu Kontroli jakości AC SA przez warsztat, w którym dokonano zgłoszenia usterki. Dostawy takiej dokonuje warsztat za pośrednictwem dystrybutorów AC SA. W przypadku wad produkcyjnych podzespołów instalacji,
AC SA zobowiązuje się do naprawy reklamowanych części w terminie:
-   14 dni roboczych liczonych od daty dostarczenia do siedziby firmy - elementy elektroniczne,
-   30 dni roboczych liczonych od daty dostarczenia do siedziby firmy - elementy mechaniczne.
Og ra n i cze n i a/wyłącze n i a.
1. Gwarancja nie obejmuje skutków normalnego zużycia eksploatacyjnego części składowych instalacji.
2.                Gwarancji nie podlegają produkty modyfikowane, naprawiane, zastępowane lub w inny sposób naruszone przez Klienta lub osoby trzecie bez uzyskania pisemnej zgody ze strony AC SA
3. Uszkodzenia spowodowane zanieczyszczonym paliwem gazowym.
4.                Gwarant nie refunduje różnicy ceny gazu LPG, CNG / benzyna w przypadku konieczności jazdy na benzynie (np. naprawa, kontrola lub przegląd instalacji).
5.                AC SA nie odpowiada za uszkodzenia spowodowane złym stanem technicznym silnika lub jego oprzyrządowania, a w tym:
-   niesprawnością układu rozrządu,
-   niesprawnością układu zapłonowego,
-   niesprawnością układu wydechowego,
-   zanieczyszczeniem wkładu filtra powietrza,
-   złym stanem świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia.
6. AC SA jak i warsztat montujący samochodową instalację gazową nie odpowiada
za uszkodzenie podzespołów silnika, pompy paliwa, wtryskiwaczy benzyny oraz cewek wysokiego napięcia.



Utrata gwarancji.
Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku:
1.   Nieprzestrzegania zaleceń zawartych w Instrukcji Obsługi i Książce Gwarancyjnej w z;ikri-\ln im.iwhIIi. ■ i eksploatacji, konserwacji i regulacji,
2.   Niewykonania po określonych przebiegach lub w odpowiednim czasie obowiązujących obslmi Im hi     , ■ i
i braku ich potwierdzenia w Książce Gwarancyjnej,
3.   Nieprzestrzegania odpowiedniego stanu technicznego pojazdu, a w szczególności sprawni iv i < < < ■ i zapłonowych, sondy lambda, katalizatora, przewodów wysokiego napięcia,
4.   Dokonania samodzielnych zmian bądź regulacji w instalacji gazowej.
Dokonywanie regulacji lub kontroli na życzenie użytkownika w przypadku stwierdzenia prawidłowi"!' -
funkcjonowania instalacji gazowej jest odpłatne.
UWAGA! Instalacja LPG/CNG montowana w samochodzie jest alternatywnym układem zasilani, t
Podstawowym paliwem jest benzyna, której ilość należy stale utrzymywać na poziomie minimum
1/4 pojemności zbiornika.
 
 

19 komentarzy:

  1. Dobry wpis. Ja od niedawna jeżdzę na instalacji BRC SQ32. Poza tym, warto wiedzieć, że silnik zasilany gazem zwiększa swoją żywotność.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na wiosnę planuję montować gaz i też rozważam właśnie instalację BRC. Pytałam współpracowników głównie mężczyzn tych co się nieco na motoryzacji znają i też wskazywali właśnie tę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie mam takiego systemu i mój samochód po prostu jeździ na benzynę. Muszę za to przyznać, że całkiem niedawno także miałam okazję skorzystać z pomocy drogowej https://kuta-autoserwis.pl/ ponieważ mój samochód nagle stanął i nie chciał się już uruchomić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety ja również się na tym całkowicie nie znam więc na dobrą sprawę nie mogę nic na ten temat powiedzieć. Za to każdemu polecam przeczytanie wpisu https://kioskpolis.pl/kradziez-pojazdu/ ponieważ akurat kradzieże pojazdów nadal się zdarzają.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja posiadam w dwóch autach instalacje LPG stać i jestem zadowolony polecam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niestety nie miałem okazji posiadać takiego rozwiązania więc również ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć. Wiem właśnie dlatego, że posiadanie przy sobie numeru do pomocy drogowej https://www.pomocdrogowalublin.pl/ jest niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdy chodzi tak naprawdę o same samochody to dla mnie również bardzo ważnym jest to aby wiedzieć co robić gdy nasze auto nie będzie chciało ruszyć. Najlepiej w takich momentach jest zadzwonić po pomoc drogową https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ i ja właśnie tak robię.

    OdpowiedzUsuń
  11. Także dla mnie te kwestie są raczej niezrozumiałe i chcę jeszcze dodać, że od jakiegoś czasu najbardziej zastanawiałem się jak sobie poradzić z awarią pojazdu na drodze. W każdym razie ja wam polecam kontakt do doskonałej pomocy drogowej https://pomocdrogowa.tychy.pl/ która jest świetną opcją.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna obsługa klienta i wydajność to cechy, które wyróżniają https://transport-gdansk.pl/. Ich zespół pomógł mi w organizacji skomplikowanego transportu towarów. Komunikacja była płynna, a realizacja zamówienia przebiegła bez problemów. Jestem pod wrażeniem ich profesjonalizmu i zdecydowanie polecam ich usługi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bez wątpienia instalacja gazowa to dobra inwestycja. Można tanio podróżować nie tracąc na mocy przy dobrze zrobionej instalacji. Szczególnie teraz przy wysokich cenach innych paliw jest to niezwykle opłacalne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdy moje auto odmówiło posłuszeństwa na środku autostrady, pierwsza myśl o długim oczekiwaniu na pomoc wydawała się nieunikniona. Jednak dzięki https://kuta-autoserwis.pl/, moje obawy szybko zniknęły. Zespół przybył w rekordowym czasie, a ich profesjonalizm i skuteczność w rozwiązaniu problemu przeszły moje najśmielsze oczekiwania. To było dla mnie wielkie ułatwienie w trudnej sytuacji. Zdecydowanie polecam ich usługi wszystkim, którzy potrzebują szybkiej i skutecznej pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio, kiedy mój samochód odmówił posłuszeństwa na autostradzie, pierwszą myślą było wezwanie pomocy drogowej. Zdecydowałem się na usługi, które znalazłem pod linkiem: https://pomocdrogowagdansk.pl/, i był to strzał w dziesiątkę. Ekipa przybyła bardzo szybko, a mechanik był nie tylko wysoce kompetentny, ale też niezwykle uprzejmy, co w stresującej sytuacji jest nieocenione. Dzięki ich pomocy szybko wróciłem na drogę. Polecam ich każdemu, kto ceni sobie profesjonalizm i ludzkie podejście.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zbiornik gazowy podziemny to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują przechowywać gaz, taki jak LPG czy DME, w bezpieczny i dyskretny sposób. Podziemne instalacje nie tylko oszczędzają przestrzeń, ale również zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo dzięki swojej lokalizacji. Stalowa konstrukcja zbiornika jest wysoce odporna na korozję i uszkodzenia, co zapewnia długotrwałą i bezawaryjną eksploatację, spełniając wszelkie normy bezpieczeństwa.

    OdpowiedzUsuń